ေအာင္ျမင္တဲ့ website တစ္ခုပိုင္ဆိုင္ဖို႔ မျဖစ္မေန သိစရာမ်ား

ေအာင္ျမင္ေသာ WEBSITE တစ္ခု ပိုင္ဆိုင္ဖို႔ မျဖစ္မေနေလ့လာစရာမ်ား

ယေန႔ေခတ္ဟာ internet ေခတ္ျဖစ္လာတာနဲ႔အမၽွ website ဆိုတာဟာလည္း လူတိုင္းနဲ႔ ရင္းႏွီးေနၾကၿပီျဖစ္ပါတယ္ ။ အထူးသျဖင့္ Google , Facebook , Twitter , Youtube လိုမ်ဳိး Social Site ေတြဟာဆိုရင္ မသိသူမရွိသေလာက္ျဖစ္ေနပါၿပီ ။ ဒါ့အျပင္ Company Website , Online Store Website , Entertainment Website , Personal Site စတဲ့ Website ေတြထဲမွာလည္း ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ Website ေတြအေျမာက္အမ်ားရွိေနဆဲပါပဲ ။

ဒီေတာ့ Website တစ္ခုေအာင္ျမင္တယ္ဆိုတာဟာ ကိုယ့္ Website ကိုလူဘယ္ေလာက္လာလည္တယ္ဆိုတာေပၚ မူတည္ေနတာပါ ။ ပ်မ္းမၽွအားျဖင့္ တစ္ႏွစ္ကို လူဘယ္ႏွသန္း ၊ တစ္လကို ဘယ္ေလာက္ စသည္ျဖင့္ ၾကည့္ရႈသူပမာဏေပၚမူတည္ၿပီး Website ရဲ႕ေအာင္ျမင္ေၾကာ္ၾကားမႈကို သတ္မွတ္လို႔ရႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒီေၾကာ္ၾကားမႈေတြ ကေနတဆင့္ Business Ads လို႔ေခၚတဲ့ စီးပြားေရးေၾကာ္ျငာေတြ ၊ ေၾကာ္ျငာေအဂ်င္စီေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး အပိုေငြရွာႏိုင္သလို ေအာင္ျမင္လာတာနဲ႔ အမၽွ Website ရဲ႕တန္ဖိုးဟာလည္း တက္လာမွာပဲျဖစ္ပါတယ္ ။

ကိုယ္ဟာ စီးပြားေရးတစ္ခုကို အေျခခ်လုပ္ကိုင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ Website တစ္ခုဟာ မျဖစ္မေနလိုအပ္တဲ့ အရာလို႔ပဲဆိုခ်င္ပါတယ္ ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ Website ကေနတဆင့္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူေတြဆီကို ခဏေလးအတြင္း အခ်ိန္ကုန္ ၊ ေငြကုန္သက္သာစြာေၾကာ္ျငာႏိုင္တယ္ ၊ Info ေတြေပးႏိုင္ပါတယ္ ။ ဥပမာဆိုၾကပါစို႔ ~~ လက္ကမ္းစာေစာင္ေဝတယ္ဆို ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕စာ ၊ ကန္႔သတ္ထားတဲ့ လူဦးေရ အတြက္သာ ေၾကာ္ျငာႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး Online ကေနဆိုရင္ေတာ့  unlimitted People ဆီကိုေရာက္မွာပါ ။ ေနာက္ၿပီး expenditure လို႔ေခၚတဲ့ အသံုးစရိတ္ကလည္း Online Advertising နဲ႔စာရင္ ျမင့္တက္ေနပါတယ္ ။

ေနာက္တစ္ခ်က္က Information ပိုင္းပါ ။ Customer ေတြဟာ ကိုရီးယားကားတစ္ကား ကိုေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတဲ့ လူေတြလိုပါပဲ ။ ေနာက္ဆက္တြဲ အပိုင္းေတြကို သိပ္ေမၽွာ္လင့္ၾကတယ္ ။ ေနာက္ထြက္လာမယ့္ ကုန္ပစၥည္းေတြ ၊ ဝန္ေဆာင္မႈေတြ ကိုေမၽွာ္လင့္ေနပါတယ္ ။ ဒါတင္မက .. Discount , Promotion စတာေတြကိုပါ ပိုမိုေမၽွာ္လင့္ေနပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ ကုမၸဏီရဲ႕ Activities တိုင္းကိုေတာ့ Customer က သိမွာမဟုတ္ပါဘူး ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုယ္ကလည္း အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ Promotion ခ်တိုင္း ၊ Discount ေပးတိုင္း , Gift card ေပးတိုင္း Customer ေတြကို လိုက္မေျပာႏိုင္သလို TV ဖန္သားျပင္ကေနလည္း အျမဲေၾကာ္ျငာ ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ Website , Social Profile ကေန ေၾကာ္ျငာလိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ Customer အေဟာင္းေတြ သိရံုသာမက ၊ အလားအလာရွိတဲ့ မိတ္သစ္ေတြပါ ရႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ Company Website ေတြဟာ Digital Marketing အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ပါတယ္ ။

ဒီေတာ့ Company Webaite တစ္ခုေတာ့ ေထာင္လိုက္ၿပီထား ။ Design , Domain , Feature စတာေတြကို စဥ္းစားရဦးမွာပါ ။ ပထမဦးဆံုးကေတာ့ အေရးႀကီးတာ Domain ေပါ့ ။ Domain လို႔ေခၚတဲ့ Website Link (www.yourcompany.com) က အေရးႀကီးပါတယ္ ။ ကိုယ္ဟာ နာမည္ကို တကၠသိုလ္ေဖာင္တင္သလို မ်ားမ်ားစဥ္းစား ထားရမယ္ ။ ဒါမွ တစ္ခုမရတစ္ခုရမွာပါ ။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ နာမည္က သူမ်ားယူထားတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ။ ဒါဆိုရင္ ေနာက္တစ္နာမည္ စဥ္းစားတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ ။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အမည္ ရမရဆိုတာကိုေတာ့ GoDaddy.com လိုဟာမ်ဳိးမွာ စစ္ေဆးႏိုင္ပါတယ္ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံကဆိုရင္ေတာ့ ShweHosting.com , netscriper.com မွာစစ္ႏိုင္ၿပီး .com.mm ပါရႏိုင္ပါတယ္ ။

Domain name ကိုေရြးၿပီးရင္ .com , .net , .org , .shop , .online , .store လိုမ်ဳိး Global domain ေတြအျပင္ .com.mm , co.kr , co.uk စတဲ့ country domain ေတြပါရွိပါတယ္ ။ ျမန္မာျပည္က လုပ္ငန္းရွင္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ .com (ဒါမွမဟုတ္) .com.mm ေလာက္ပဲ ေရြးသင့္ပါတယ္ ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက www.yourcompany ၿပီးရင္ .com ဆိုတာပဲရိုက္ဖို႔ အက်င့္ပါေနၾကလို႔ပါ ။ ကိုယ့္ဆိုက္က .org , .net တို႔ဆိုရင္လည္း သိပ္ကိစၥမရွိဘူး ။ .store , .club စတာေတြေပးမိရင္ တစ္ဖက္က မွတ္မိဖို႔ ခက္ခဲပါလိမ့္မယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ .com , .com.mm ကိုသာေရြးေစခ်င္ပါတယ္ ။

ေနာက္ တစ္ခုကေတာ့ Design ပိုင္းပါပဲ ။ ဒီဇိုင္းေရြးတာနဲ႔ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ Design ကို Developmer ေတြကို အေသးစိတ္ေျပာျပေရးဆြဲခိုင္းရမယ္ ။ ဒီဇိုင္းက အရမ္းႀကီး ဆန္းၾကယ္ဖို႔ မလိုပါဘူး ။ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နဲ႔ လိုအပ္တဲ့ Key ေတြကို အလြယ္တကူရွာေတြ႕ဖို႔ပါ ။ Header လိုမ်ဳိးေခါင္းစဥ္ကို လူျမင္လြယ္ေအာင္ ထင္ထင္ရွားရွား သိသိသာသာ ေရးသင့္တယ္။ Tagline မွာေတာ့ Website အေၾကာင္းကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိသိသာသာ ျဖစ္ေအာင္ လိုရင္းကို ခ်ဳပ္ေရးသင့္တယ္ ။ Create Account , Log in စတာေတြအျပင္ , Search box , Share Button ( Facebook , Twitter , Instagram ) , Comment Box ေတြကို ျမင္သာတဲ့ ေနရာမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ထားသင့္တယ္ ။ Website ကေန Social Profile ကို တိုက္ရိုက္ Follow လုပ္ႏိုင္ဖို႔ကိုလည္း စီစဥ္ထားရမယ္ ။

Create Account လိုေနရာမ်ဳိးမွာ Sign Up with Social Acc ( Facebook , Twitter ) ေတြကို ထားေပးရင္ ပိုမိုသံုးရလြယ္ကူၿပီး လူတိုင္းလည္း member ဝင္လာၾကပါလိမ့္မယ္ ။ Log in မွာလည္း ထို႔အတူပါပဲ ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Share Buttom ေလးေတြပါပဲ ။ Share on Facebook , Share on .. etc ; ဒီလို ခလုတ္ေလးေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းထားေပးတာဟာ လူေတြကို ပိုၿပီး Share ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေစပါတယ္ ။ Category ေတြကိုလည္း စနစ္တက်နဲ႔ ထိထိမိမိ ျပဳစုရပါမယ္ ။ ဥပမာ Online Shopping လိုဟာမ်ဳိးဆိုရင္ Clothing , Cosmetic , Underwear , Food စသည္ျဖင့္ စနစ္တက် ခြဲထားေပးရမယ္ ။ Cosmetic Company အေနနဲ႔ကလည္း Skin Care , Make up , Facial , Body , Foot စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ ..။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Contect ပိုင္းပါပဲ ။ Contect ပိုင္းဟာ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္ ။ About me ဆိုတဲ့ေနရာမွာ Company ရဲ႕ အေၾကာင္းကို ေရးသားရမယ္ ။ လိုင္စင္ ရရွိထားေၾကာင္း ၊ ဘယ္ Product ေတြကို ျဖန္႔ျဖဴးေနေၾကာင္း ၊ ရံုးခြဲ ၊ ဆိုင္ခြဲ  ( ေကာင္တာ ) မ်ားမည္မၽွရွိေၾကာင္း တို႔ကို ေရးသားေဖာ္ျပေပးရပါမယ္ ။ ေနာက္ၿပီး Content ေနရာမွာ customer လာေရာက္လို႔ရမယ့္ လိပ္စာ ၊ ဆက္သြယ္ရမယ့္ ဖုန္းနံပါတ္ ၊ Email လိပ္စာ ၊ ဒါ့အျပင္ အသံုးမ်ားေနတဲ့ .. လူသံုးမ်ားဖို႔ အလားအလာရွိတဲ့ Local Social App ( LINE , Viber , Wechat , Zolo ) ေတြမွာပါ ကိုယ့္ကိုယ္ ဆက္သြယ္လို႔ရမယ့္ Account ရွိထားသင့္ပါတယ္ ။

Footer မွာလည္း ကိုယ့္ Website ဟာမူပိုင္ခြင့္ (copyright) ရၿပီးရင္ ရၿပီးေၾကာင္းေဖာ္ျပရမယ္ ။ ေနာက္ Website ကိုသံုးစြဲရင္းျဖစ္ လာတဲ့ အခက္အခဲေတြ ကိုတင္ျပႏိုင္ဖို႔ Report Box လည္းထားေပးရမယ္ ။ ဒါမွ Customer ေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း လိုအပ္တာကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္မွာပါ ။

ဒါဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ Website တစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ရၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ Site ကို လူမ်ားမ်ားလည္ပတ္ေအာင္ ၊ ၾကည့္ရႈသူမ်ားေအာင္ ပရိတ္သတ္ေတြကို ဘယ္လိုဆြဲေဆာင္မလဲ ဆိုတာေတာ့ ေနာက္အဆင့္ေတြမွာ ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမယ့္ ..။

( ေျဖးေျဖးပဲ ဆက္ခြင့္ျပဳပါ )

Thx for Reading 💞💞💞

မ်ဳိးသြင္ေအာင္
Economics(MUE)


Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment